Cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi. Polityka plików Cookies

AKCEPTUJĘ
AKCEPTUJĘ
arrow arrow2 faq_chart faq_mess faq_doc faq_folder faq_clock faq_mail firma czlowiek uniqueArrow rolnictwo arrow-bold-down arrow-bold-left arrow-bold-top arrow-bold-right arrow-light-top arrow-light-left arrow-light-bottom arrow-light-right fb twit googlep hours ikonkainfo linkedin mail okooutline partnerstwo phone scrollTo sgb_ikonka_phone2 solidnosc stabilnosc tradycja where arrow arrow2 download alert login sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom close search

Program Rodzina 500+ - Powiatowy Bank Spółdzielczy w Gostyniu

Oferta Oferta dla Ciebie Program Rodzina 500+

ROLA PBS W GOSTYNIU

  1. Powiatowy Bank Spółdzielczy w Gostyniu umożliwia złożenie Wniosku w ramach Programu Rodzina 500+ online w systemie bankowości elektronicznej eBankNet w odpowiedniej sekcji dedykowanej specjalnie dla powyższego Programu. Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego Rodzina 500+ po zalogowaniu do systemu bankowości elektronicznej Banku znajduje się w opcji Wnioski i dalej zakładka Rodzina 500+.
  2. Złożenie wniosku w oddziale Banku nie jest możliwe.
  3. Wniosek oraz załączniki są usuwane z serwerów Banku bezpowrotnie po wysłaniu do systemu informatycznego Emp@tia, za którego pośrednictwem wnioski trafiają do Organu prowadzącego w gminie.
  4. Wniosek Rodzina 500+ jest dostępny w serwisie internetowym Banku na mocy porozumienia SGB-Banku S.A. z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Opis Programu i Wniosku Rodzina 500+ przygotowany zgodnie z informacjami dostępnymi na stronie internetowej Ministerstwa, Rodziny i Pracy Społecznej.

PROCES OTRZYMANIA ŚWIADCZENIA

  1. Powiatowy Bank Spółdzielczy w Gostyniu:
    Klient wypełnia wniosek Rodzina 500+ online w systemie bankowości internetowej eBankNet.
  2. Emp@tia, Centralny System Informatyczny Zabezpieczenia Społecznego:
    Na wskazany we wniosku adres e-mail Klient otrzyma z systemu Emp@tia Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) swojego wniosku.
  3. Organ prowadzący w gminie, np. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej:
    Od 1 lipca 2019 roku przyznanie świadczenia nie będzie wymagało wydawania i doręczania decyzji administracyjnej. Rodzic wnioskujący o wypłatę 500 złotych na dziecko otrzyma na wskazany we wniosku adres e-mail, informację o przyznaniu świadczenia. Jeśli nie podał adresu poczty elektronicznej, taką informację będzie mógł odebrać osobiście, ale nie będzie to obligatoryjne. Nawet nieodebranie informacji nie będzie miało żadnego wpływu na wypłatę przyznanego świadczenia wychowawczego. Więcej informacji o programie Rodzina 500+ są dostępne na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: https://www.gov.pl/web/rodzina/rodzina-500-plus

O PROGRAMIE RODZINA 500+

Rządowy Program Rodzina 500+ to systemowe wsparcie polskich rodzin. 1 lipca 2019 roku wchodzi w życie nowelizacja ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, która wprowadza zmiany w programie Rodzina 500+. Świadczenie wychowawcze będzie przysługiwało na wszystkie dzieci do 18. roku życia, bez względu na dochody uzyskiwane przez rodzinę. Rządowy Program Rodzina 500+ to pieniądze wypłacane regularnie, co miesiąc, aż do osiągnięcia przez dziecko 18. roku życia.

ZMIANY OD 1 LIPCA 2019

Od 1 lipca 2019 roku kryterium dochodowe przestaje obowiązywać i ze świadczenia skorzystać będą mogli wszyscy rodzice. 500 złotych miesięcznego wsparcia będzie przysługiwało zatem na wszystkie dzieci do ukończenia 18. roku życia, bez względu na dochody uzyskiwane przez rodzinę.

Co ważne, od 1 lipca 2019 roku prawo do świadczenia wychowawczego nie będzie już także uzależnione od warunku ustalenia alimentów na dziecko od drugiego rodzica w przypadku wniosków składanych przez rodziców samotnie wychowujących dziecko.

Uproszczone zostały też niektóre procedury – przyznanie świadczenia nie będzie wymagało wydawania i doręczania decyzji administracyjnej. Rodzic wnioskujący o wypłatę 500 złotych na dziecko otrzyma na wskazany we wniosku adres e-mail, informację o przyznaniu świadczenia. Jeśli nie podał adresu poczty elektronicznej, taką informację będzie mógł odebrać osobiście, ale nie będzie to obligatoryjne. Nawet nieodebranie informacji nie będzie miało żadnego wpływu na wypłatę przyznanego świadczenia wychowawczego.

OBSŁUGA WNIOSKU – KROK PO KROKU

Pamiętaj:

Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiada informacji dotyczących wniosku obsługiwanego przez wybrany Organ gminy prowadzący postępowanie w sprawie świadczenia wychowawczego Rodzina 500+.

Emp@tia, system informatyczny dla służb zabezpieczenia społecznego: na wskazany we wniosku adres e-mail otrzymujesz od systemu emp@tia Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia będące Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO) swojego wniosku

WYPEŁNIANIE WNIOSKU W SERWISIE INTERNETOWYM BANKU – INFORMACJE DODATKOWE

PROCES WYPEŁNIENIA WNIOSKU W SYSTEMIE EBANKNET

OBSŁUGA WNIOSKU

W celu wypełnienia Wniosku należy zalogować się do systemu eBankNet i przejść do opcji „Wnioski” i dalej zakładka „Rodzina 500+”. Część pól zostanie wypełniona automatycznie na podstawie danych z systemu, np. imię i nazwisko, PESEL, adres zamieszkania czy rachunek bankowy, na który będą trafiać środki. Dane można zmienić w razie potrzeby.
Wysłany wniosek można pobrać tylko raz, od razu po jego wypełnieniu w ramach tej samej sesji logowania.
Obsługa wniosku przez Bank jest zakończona. Twój wniosek zostaje przekierowany do państwowego systemu informatycznego Emp@tia.

BEZPIECZEŃSTWO I PRZETWARZANIE DANYCH

Powiatowy Bank Spółdzielczy w Gostyniu na mocy porozumienia z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej udostępnia swoim Klientom możliwość skorzystania z programu Rodzina 500+. Rola Powiatowego Banku Spółdzielczego w Gostyniu polega na umożliwieniu złożenia wniosku za pośrednictwem serwisu transakcyjnego eBankNet oraz dostarczeniu go do systemu Emp@tia prowadzonego przez Ministerstwo. Proces ten zostanie przeprowadzony przez Powiatowy Bank Spółdzielczy w Gostyniu z zachowaniem najwyższych wymogów bezpieczeństwa. Powiatowy Bank Spółdzielczy w Gostyniu nie będzie wykorzystywał danych podanych przez Klientów w formularzach zgłoszeniowych. Składając wniosek za pośrednictwem bankowości internetowej Powiatowego Banku Spółdzielczego w Gostyniu, należy pamiętać, że:

Pragniemy poinformować, że Powiatowy Bank Spółdzielczy w Gostyniu w związku z realizacją procesu składania wniosku do programu Rodzina 500+ nie będzie wymagał podawania jakichkolwiek danych za pośrednictwem poczty e-mail lub wiadomości tekstowych SMS. Bardzo prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności i zasady ograniczonego zaufania w stosunku do wiadomości przesyłanych do Państwa tymi kanałami, zawierającymi prośbę o podanie poufnych danych lub próbującymi kierować Klienta na fałszywe strony Banku za pomocą załączonych linków.

Zapraszamy także do zapoznania się z informacjami zamieszczonymi na stronie Ministerstwa Cyfryzacji – na co warto zwrócić szczególną uwagę, aby przy okazji składania wniosków o wypłatę świadczenia 500+ drogą on-line nie stać się ofiarą cyberprzestępców:
https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/na-co-warto-zwrocic-szczegolna-uwage-by-przy-okazji-skladania-wnioskow-o-wyplate-swiadczenia-500-droga-on-line-nie-stac-sie-ofiara-cyberprzestepcow

REKLAMACJE

Reklamacje dotyczące Wniosku Rodzina 500+, w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:

Rozpatrywanie reklamacji przez Bank:
Powiatowy Bank Spółdzielczy w Gostyniu przyjmuje i rozpatruje reklamacje zgodnie z przyjętymi zasadami:
Reklamacje